Sissejuhatus
Kuidas see algas? Kursusel osalejad õpivad mõistma ja selgitama informaatika ainekava koostamise põhimõtteid, rakendama õppetöö kavandamise didaktilisi printsiipe ja tehnikaid tunni- ja ainekava tasandil, analüüsima ja kasutama erinevaid informaatika õpetamise ja õpitulemuste hindamise meetodeid, koostama ja kasutama ainealaseid õppematerjale.
Kas tõesti?
Digipädevus kui üks kaheksast üldpädevusest RÕK 2014Didaktika
Eesmärgid (Miks õpetada?)
Sisu (Mida õpetada?)
Meetodid (Kuidas õpetada?)
Kas vahel ka lapsed õpetavad õpetajaid?
Õpetajad ja õpilased nõustuvad, et kõige enam oli olnud tundide sisuks teksti- ja tabelitöötlus ja infootsing ning kõige vähem tarkvaraarendus, kasutajakeskne disain ja prototüüpimine ning tarkvaraanalüüs ja testimine.
STEM (STEM ehk Science, Technology, Engineering and Math ) oskuste all neli tüüpi oskusi: uurimuslikud oskused, algoritmilise mõtlemise oskused, matemaatilise probleemilahenduse oskused ja IT oskused. STEM (science, technology, engineering, mathematics; loodus- ja täppisteadused
Informaatika põhikoolis ja gümnaasiumis valmistab ette lapsi leidma uusi tuleviku ameteid.
Miks lastele tutvustada tuleviku ameteid?
Tarkvaratiimid IT ettevõttes, annab ettekujutuse digiloovtööst (selle skeemist), mis peaks olema ühe informaatikatunni teema:
Igal meeskonnaliikmel on oma roll:
analüütik küsitleb kasutajaid ja koostab selle põhjal kasutuslood, teeb kavandi
disainer kujundab uue tarkvara graafilise kasutajaliidese
projektijuht juhib, jälgib ja planeerib meeskonna tööd
arendajad programmeerivad tarkvara lähtekoodi
Meeskond koostab algul lihtsa mudeli või prototüübi loodava rakenduse kohta, kogub kasutajatelt sellele tagasisidet
Individuaalsete tööülesannete täitmine vaheldub intensiivsemate sprintidega, mille puhul tehakse 2-3 päeva ühiselt suurem töö ära
Meeskond kasutab koostööks veebipõhist platvormi (nt Jira, Trello)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar